مجموعه توانا شما را به خرید بهترین انواع فندق دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

ارزانترین قیمت بادام زمینی و فندق درجه یک در بازار

آنچه در این مقاله می خوانید...

فندق خام حاوی اسیدهای چرب غیر اشباعمهمترین فواید فندق برای زنان باردارخواص فندق در پیشگیری از سرطان هافندق یک معجزه گر برای پوست و موفندق باعث تنگ کردن عروق زیر پوستبادام زمینی بو داده تقویت کننده‌ انرژیخواص بادام زمینی تازه برای سلامتی

ارزانترین قیمت بادام زمینی و فندق درجه یک را می توانید با خرید مستقیم و بدون واسطه از مراکز پخش در بازار دریافت نمایید. بادام زمینی عمده و فندق در دسته مغزیجات مصرفی در آجیل قرار می گیرند. این دو مغز به میزان زیادی دارای روغن نیز می باشند همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین ها، پروتئین ها و سایر ریز مغذی ها برای سلامت بدن بسیار مفید می باشد و مصرف روزانه آن توصیه می شود.

ارزانترین قیمت بادام زمینی و فندق درجه یک در بازار

فندق خام حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع

فندق خام حاوی اسیدهای چرب غیر اشباعمویز بدون هسته در دسته بندی دانه های چرب و روغنی طبقه بندی می شود. این دانه را به صورت خام، بو داده و حتی با پوست و تر هم به فروش می رسانند. در هر ۱۰۰ گرم فندق حدود ۶۰٫۷۵ گرم چربی موجود می باشد که از این میزان حدود ۴٫۴۶۴ گرم اسید چرب اشباع، ۴۵٫۶۵۲ گرم اسید چرب تک زنجیره ای غیر اشباع و ۷٫۹۲ گرم اسید چرب چند زنجیره ای غیر اشباع هستند.
باید این نکته را خاطر نشان کرد که تمامی چربی ها مضر نیستند و چربی های غیر اشباع جزء دسته ی چربی های مفید برای بدن می باشند که در فندق به میزان زیادی موجود هستند. چربی فندق به صورت اسید های چرب اشباع و غیر اشباع می باشد. این مغز نیز حاوی اسید های چرب امگا ۶ و امگا ۹ به عنوان مثال اولئیک اسید می باشد و از این نظر منبع مناسبی است.
اسید های چرب موجود در فندق یکی از مواردی می باشد که برای کنترل فشار خون، کاهش چربی و التهابات مناسب می باشد. البته کنترل فشار خون در صورتی با مصرف فندق انجام می شود که فندق خام باشد و حاوی نمک نباشد.
از طرفی اسید اولئیک که جزء اسید های چرب فندق محسوب می شود باعث بالا بردن حساسیت انسولین می شود و با همین مکانیسم قند خون ناشتا را کاهش می دهد.

مهمترین فواید فندق برای زنان باردار

از آنجایی که فندق حاوی مواد مفید مغذی بسیاری برای انسان است به همین دلیل فواید بسیاری برای زنان باردار دارد با این حال مهمترین فواید فندق خوردن برای خانم های باردار شامل موارد زیر می باشد:

  • به خاطر داشتن اسید های چرب غیر اشباع شامل تشکیل شدن جنین، مستحکم شدن استخوان هایش و شکل گیری بهتر سیستم عصبی جنین می شود.
  • به دلیل داشتن ویتامین E زنان باردار را از رادیکال های آزاد موجود در بدنشان محافظت می کند، علاوه بر آن در سلامت جنین نیز دخیل است. با مصرف ۲۵ الی ۳۰ گرم فندق در روز نیاز به این ویتامین تامین می گردد. 
  • سیستم ایمنی خانم های باردار را تقویت می کند و مقاومت بدن آن ها را در برابر امراض عفونی بالا می برد. به این ترتیب از خوردن دارو ها در طی بارداری اجتناب می شود. 
  • باعث تقویت معده و روده می گردد و به دلیل داشتن برخی ترکیبات به خارج شدن سموم از بدن آن ها کمک می کند. 
  • فندق دارای چندین نوع از ویتامین های گروه B می باشد که به نگهداری و رشد بافت ماهیچه، سلامت مغز و تولید خون در بدن کمک می نماید. 
  • به دلیل وجود پتاسیم و کلسیم در آن سیستم عصبی آن ها تقویت می شود و از خستگی مفرط جلوگیری می شود. همچنین کلسیم در ایجاد بافت استخوان سالم در جنین نقش دارد. 

نکته حائز اهمیت در مصرف فندق برای زنان باردار این است که فندق مقدار کالری زیادی دارد، به همین دلیل در صورتی که خانم های باردار اضافه وزن دارند باید از مصرف آن در ۳ تا ۹ ماهگی بارداری خود جلوگیری کنند.

خواص فندق در پیشگیری از سرطان ها

خواص فندق در پیشگیری از سرطان هافندق سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که موجب دور ماندن بدن از استرس اکسیداتیو می گردد. استرس اکسیداتیو باعث تخریب شدن ساختار سلول، سرطان و … می شود. بیشترین آنتی اکسیدان موجود در فندق فنولیک می باشد.
با خوردن حدود ۲۵ الی ۳۰ گرم فندق طی روز بدن در مقابل سرطان محفوظ می ماند. این به دلیل وجود مقادیر زیادی از ترکیبی به نام بتاسیسترول در فندق می باشد که خوردن آن منجر به کاهش کلسترول و پیشگیری کردن از سرطان به خصوص سرطان سینه و سرطان پروستات می شود.
همچنین به دلیل داشتن خواص فراوان منجر به تقویت سلامت بدن و ارتقای سطح ایمنی بدن می گردد. در صورتی که فردی مبتلا به سرطان باشد با خوردن فندق، ویتامین E موجود در آن با سلول های سرطانی مقابله می کند.
آلفا توکوفرول که نوعی از ویتامین E می باشد تا ۵۰ درصد ابتلا به سرطان مثانه را کاهش می دهد. وجود منگنز نیز که در ساخت آنزیم های اکسیداتیو در میتوکندری نقش دارد خود از ابتلا به سرطان به طور غیر مستقیم جلوگیری می کند.
همچنین وجود سلنیوم در فندق موجب تخریب سلول های سرطانی می گردد که میزان آن در فندق برزیلی بسیار بالا می باشد. با خوردن تنها ۲ فندق برزیلی به میزان ۲۰۰ گرم سلنیوم دریافت می شود که مقدار کافی برای یک روز می باشد.
طبق مطالعات انجام گرفته محققان به اثر درمانی فندق در درمان انواع سرطان ها شامل سرطان دهانه رحم، سرطان کبد، سرطان روده بزرگ و … پی بردند. با تمام این گفته ها فندق و سرطان در کنار هم جای نخواهند داشت.

فندق یک معجزه گر برای پوست و مو

فندق یک معجزه گر برای پوست و مو می باشد. از جمله خواص فندق برای پوست می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تاخیر در پیری زود رس پوست: فندق به دلیل داشتن ویتامین های مختلف اعم از ویتامین E، ویتامین A و ویتامین C که خواص آنتی اکسیدانی نیز دارند. این ویتامین ها از بروز چین و چروک در پوست جلوگیری می کنند. در نهایت از سرعت پیری پوست جلوگیری می کند.
  • خاصیت آب رسانی برای پوست: ویتامین E موجود در فندق، به چربی های زیر پوست متصل می شود و به پوست آب رسانی می کند و آن را مرطوب نگه می دارد. در نتیجه پوست نرم و مرطوب خواهد شد.
  • ضد آفتاب طبیعی برای پوست: روغن فندق را می توان به عنوان ضد آفتاب در جهت دفع اشعه های UV خورشید استفاده نمود.
  • سلامت و شادابی پوست: آنتی اکسیدان های موجود در فندق باعث تخریب رادیکال های آزاد می گردد و از آسیب آن ها به پوست جلوگیری می کند.
  • درمان جوش صورت: می توانید با تهیه ترکیبی از فندق پخته و خرد شده، قهوه و قند خرد شده اکرابی تهیه کنید و از آن بر روی پوست استفاده نمایید و پس از مدتی از شر جوش های صورت خلاص شوید.
  • کنترل چربی پوست: تانن موجود در چربی که خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارد، رطوبت پوست را افزایش داده و منافذ باز پوست را کاهش می دهد و از این طریق برای پوست های چرب مفید می باشد.
  • درمان لک باقی مانده از زخم: ویتامین E موجود در فندق به بهبود هر چه سریع تر زخم و جای زخم کمک می نماید.

و اما خواص فندق برای مو به قرار زیر می باشد:

  • تسریع در رشد مو: استفاده از روغن فندق برای تقویت مو سری مرسوم می باشد. با ماساژ پوست سر و ساقه مو با روغن فندق سرعت رشد موهایتان را افزایش دهید.
  • رفع خشکی و آسیب دیدگی مو: استفاده از پودر فندق همراه با تخم مرغ باعث رفع خشکی و شکنندگی موهای شما خواهد شد.
  • رنگ موی طبیعی: استفاده از ترکیب پود فندق همراه با قهوه و آب به مو های شما رنگ قهوه ای دلپذیری خواهد داد. کافیست این ترکیب را به مدت یک ساعت روی مو های خود قرار دهید و بعد شست و شو دهید. البته این گونه رنگ های طبیعی دوام بالایی ندارند.
  • درمان کننده موخوره مو: استفاده از روغن فندق و ماساژ آن بر روی ساقه مو با حفظ رطوبت مو به درمان موخوره منجر می شود.

فندق باعث تنگ کردن عروق زیر پوست

فندق باعث تنگ کردن عروق زیر پوست سلامت و زیبایی پوست در زیبایی ظاهری شما نقش ویژه ای دارد. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای پوست ایجاد شود متورم و قرمز شدن رگ های سطحی پوست می باشد که واریس صورت نامیده می شود و به دلیل تلانژکتازی ایجاد می گردد.
تلانژکتازی در دسته بیماری های عروقی طبقه بندی می شود که با آسیب به رگ های سطحی پوست، پوست ظاهری شبکه ای و قرمز رنگ پیدا می کند و به رگ های عنکبوتی نیز معروف می باشد.
فندق و پوست جادویی تکرار نشدنی است. فندق برای تغذیه و درمان پوست بسیار مفید و موثر می باشد. فندق به عنوان یک قابض طبیعی عمل می کند و اثر واریس صورت و رگ های عنکبوتی را برطرف می کند. استفاده از فندق موجب تنگ شدن عروق زیر پوست می گردد و پوست را سفت و کشیده می کند.
برای این منظور می توانید به روش های مختلفی از آن استفاده کنید. استفاده از پودر فندق در ماسک های خانگی و یا استفاده از روغن فندق بر روی پوست موثر می باشد.

بادام زمینی بو داده تقویت کننده‌ انرژی

بادام زمینی یا بادام کوهی گیاهی می باشد که متعلق به آمریکای جنوبی است و از آن جا به سایر نقاط جهان منتقل شده است. جزء مغزیجاتی می باشد که در آجیل از آن استفاده می شود. بادام زمینی سرشار از پروتئین می باشد و حاوی آمینو اسید های متنوعی اعم از متیونین، لیزین و سیستین می باشد به همین دلیل توصیه می شود به ورزشکاران و بدنسازان از آن به عنوان مکمل و تقویت کننده استفاده نمایند.
به طور کلی در هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی ۲۳۸۵ کیلو ژول انرژی وجود دارد و به عبارتی دارای ۵۷۰ کیلو کالری می باشد. همچنین در این مقدار ۲۱ گرم کربوهیدرات، ۹ گرم فیبر، ۴۸ گرم چربی (شامل ۷ گرم چربی اشباع، ۲۴ گرم چربی تک زنجیره ای غیر اشباع و ۱۶ گرم چربی چند زنجیره ای غیر اشباع است) و ۲۵ گرم پروتئین وجود دارد. به همین دلیل منبع غنی از انرژی به حساب می آید. بادام زمینی به شکل های مختلفی در بازار موجود می باشد که شامل مغز خام، مغز بو داده و همراه با پوست است.

هر کدام از انواع فرآوری شده بادام زمینی موجود در بازار طرفداران ویژه خود را دارد. بادام زمینی بو داده و خام به دلیل داشتن کربوهیدرات، چربی و پروتئین به میزان فراوان به عنوان تقویت کننده انرژی بدن شناخته می شود.
با این حساب با مصرف به اندازه از بادام زمینی می توانید بدون این که نگران اضافه وزن و چاقی خود باشید برای حفظ انرژی بدن خود استفاده نمایید. البته مصرف بیش از حد بادام زمینی دارای عوارضی همچون نفخ و سوزش سر دل می گردد.
این نکته حائز اهمیت می باشد که با این که بادام زمینی دارای خواص و مواد مغذی فراوانی می باشد، برای برخی افراد به شدت آلرژی زا است. به طوری که حتی بو کردن آن می تواند باعث مرگ این افراد گردد. پس قبل از مصرف آن از این که برای شما ایجاد حساسیت نمی کند مطمئن شوید.

خواص بادام زمینی تازه برای سلامتی

خواص بادام زمینی تازه برای سلامتیبادام زمینی دارای فواید زیادی برای بدن می باشد اگر بخواهیم خواص بادام زمینی برای سلامتی بدن را نام ببریم لازم است به موارد زیر اشاره نماییم:

  • سلامت و استحکام استخوان: بادام زمینی منبع کلسیم می باشد که برای قوی و سالم ماندن استخوان مفید می باشد.
  • جلوگیری از ابتلا به افسردگی: بادام زمینی به دلیل داشتن تریپتوفان ترشح مواد شیمیایی را در افزایش می دهد و از این طریق با افسردگی مقابله می کند.
  • پیشگیری از ابتلا به آلزایمر: به دلیل وجود نیاسین یا ویتامین B3 در بادام زمینی از آن برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر استفاده می شود. نیاسین این سلول های عصبی کشنده را بهبود می بخشد.
  • مبارزه با سرطان: خواص موجود در بادام زمینی باعث کاهش سلول های سرطانی در بدن بیمار می شود. طی مطالعاتی مصرف بادام زمینی حدود ۵۸ درصد و در مردان حدود ۲۷ درصد سرطان روده را بهبود می دهد.
  • منبع پروتئین گیاهی: بادام زمینی غنی از پروتئین می باشد و علاوه بر افراد معمولی، برای افرادی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند بسیار مناسب است.
  • متوقف کننده ریزش مو: وجود بیوتین و فولات که از گروه ویتامین های B می باشند در جلوگیری از ریزش مو نقش بسزایی دارند.
  • جلوگیری از پیری زودرس: پیری در اثر کمبود های موجود در بدن اتفاق می افتد و با وجود رادیکال های آزاد تشدید می شود. بادام زمینی به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و مواد مغذی این روند را کند تر می کند.
  • مناسب برای تقویت حافظه: با وجود مواد مغذی مثل فولات، نیاسین، فلاونوئید ها و سایر ترکیبات به سلامت مغز و تقویت حافظه کمک می کند.
  • کنترل کلسترول خون: مصرف فندق موجب کاهش کلسترول مضر خون و جایگزینی کلسترول مفید می گردد.
هادی توانا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: هادی توانا

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09118435216

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: bia2hasti@

email icon ایمیل: haditavana1982@gmail.com

مجموعه توانا شما را به خرید بهترین انواع فندق دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید