مجموعه توانا شما را به خرید بهترین انواع فندق دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

بزرگترین مرکز پخش بادام زمینی و فندق ارزان قيمت در تهران

آنچه در این مقاله می خوانید...

بادام زمینی دارای ارزش غذایی بالابادام زمینی دارای قند کم مناسب دیابتی هابادام زمینی و افزایش میزان سوخت و ساز بدنمزیت خوردن بادام زمینی در كاهش وزنفندق سرشار از آنتی اکسیدان برای بدنداشتن یک رژیم غذایی غنی از فندقمصرف فندق و بهبود حساسیت به انسولین

بادام زمینی و فندق، دو خشکبار مقوی و پرطرفدار برای سلامتی بدن می باشد. این دو محصول، در آجیل های و یا مویز بدون هسته ایام عید طرفداران زیادی را به خود اختصاص می دهند. بادام زمینی و فندق ارزان قيمت، یکی از دغدغه های اصلی مشتریان این دو محصول می باشد.

بادام زمینی و بادام زمینی عمده در ایران با ارزان ترین قیمت، در فروشگاه های بزرگ تهران و سراسر کشور به فروش می رسد. همچنین، این محصولات را می توانید با مراجعه به سایت ها و فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمایید. در این مقاله، به بررسی کلی دو خشکبار خوش طعم فندق و بادام زمینی می پردازیم.

بزرگترین مرکز پخش بادام زمینی و فندق ارزان قيمت در تهران

بادام زمینی دارای ارزش غذایی بالا

بادام زمینی دارای ارزش غذایی بالابر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، مصرف روزانه‌ آجیل، خطر ابتلا به مرگ را به طور چشم گیری کاهش می‌دهد، زیرا وجود مقادیر بالای مواد مقوی در آجیل‌ ها سبب افزایش تندرستی و حفاظت از سلامتی بدن می‌شود.

بادام زمینی و فندق، از دانه های روغنی می باشد که به طور گسترده کشت می شود و محصول اصلی تجاری در چین، هند، آفریقا و ایران می باشد. بادام زمینی برای نخستین بار در سال ۱۸۸۲، توسط مارسلوس گیلمور ادسونِ کانادایی تولید شد. بیش از ۱۳۱ سال است که به خوشمزه ترین خشکبار دنیا، به ‌ویژه در ایران تبدیل شده است.

بادام زمینی و ارزش غذایی آن، همیشه برای مصرف کنندگان این محصول مورد توجه بوده است. محصولات بادام زمینی شامل روغن بادام زمینی، آرد و پروتئین می باشد. این محصولات در غذاهای متنوعی مانند دسر، کیک، شیرینی پزی، میان وعده و سس استفاده می شود. بادام زمینی سرشار از پروتئین ، چربی و مواد مغذی مختلف سالم است.

بادام زمینی حاوی ترکیبات مختلفی از آنتی اکسیدان ها می باشد. بیشتر آنتی اکسیدان ها در پوست بادام زمینی قرار دارند که فقط در هنگام مصرف خام بادام زمینی، به بدن انسان منتقل می شود.

این محصول، ماده مغذی سالم برای سلامت قلب می باشد. این مواد شامل: منیزیم، نیاسین، مس، اولئیک اسید و آنتی اکسیدان های مختلف، مانند رسوراترول می باشد.

مصرف مکرر بادام زمینی، خطر سنگ کیسه صفرا را در زنان و مردان کاهش می دهد. از آن جا که بیشتر سنگ های صفرا تا حد زیادی از کلسترول تشکیل شده اند، مصرف این محصول به دلیل کاهش کلسترول بدن، توسط پزشکان توصیه می شود.

بادام زمینی سرشار از انرژی است (۵۶۷ کالری در ۱۰۰ گرم) و حاوی مواد مغذی، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد.

مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند که بادام زمینی حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان های پلی فنلی می باشند. تصور می شود این ترکیب با محدود کردن تشکیل نیترو سامین ها، خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد.

روغن بادام زمینی، منبع سالم دیگری برای تهیه روغن خوراکی مانند روغن سویا یا روغن زیتون است. به دلیل طعم معطر، در بسیاری از ایالت های هندوستان جنوبی و سریلانکا و ایران، در آشپزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

وجود بادام زمینی در رژیم غذایی، باعث احساس سیری در بدن انسان می شود. مصرف چند دانه بادام زمینی در طول روز و با فواصل زمانی معین، گرسنگی کاذب را دور می کند. به این ترتیب  عواملی مانند، خوردن تنقلات ناسالم و پر خوری، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

بادام زمینی دارای قند کم مناسب دیابتی ها

میزان کربوهیدرات در بادام زمینی فقط حدود ۱۳ تا ۱۶٪ از وزن کل بادام زمینی می باشد. کمبود کربوهیدرات و فراوانی پروتئین، چربی و فیبر، بادام زمینی را به خشکباری با شاخص قند خون بسیار کمی  تبدیل کرده است. همین دلیل باعث می شود، بادام زمینی مناسب دیابتی ها و مصرف آن برای این افراد لذت بخش باشد. تقریبا هیچ گونه ماده مضری برای افراد دارای دیابت در بادام زمینی وجود ندارد و همین امر، از مزیت خوردن بادام زمینی برای این افراد محسوب می شود. بادام زمینی، به شدت میزان قند موجود در بدن انسان را کاهش می دهد. افرادی که دچار دیابت می باشند، بهتر است از بادام زمینی استفاده کنند و از مصرف شکلات و خوراکی های ناسالم به شدت پرهیز کنند.

بادام زمینی و افزایش میزان سوخت و ساز بدن

بادام زمینی و افزایش میزان سوخت و ساز بدنبدن انسان، حتی هنگامی که در حالت استراحت می باشد، برای تمام کارکرد های “پنهان” آن، مانند تنفس، گردش خون، تنظیم سطح هورمون ها و رشد و ترمیم سلول ها، به انرژی نیاز دارد. متابولیسم، فرآیندی است که توسط آن بدن شما آن چه را که می خورید و می نوشید به انرژی تبدیل می کند. در طی این فرآیند پیچیده بیو شیمیایی، کالری موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها با اکسیژن ترکیب می شوند تا انرژی لازم برای عملکرد بدن شما را آزاد کنند.

بادام زمینی و سوخت و ساز بدن، ارتباط متقابلی با یک دیگر دارند. این خشکبار، به عنوان دانه های روغنی طبقه بندی می شوند. بخش زیادی از برداشت بادام زمینی جهان، برای تهیه روغن بادام زمینی (روغن آراشیس) استفاده می شود.

میزان چربی این محصول بین ۴۴-۵۶ می باشد و عمدتا از چربی های اشباع نشده و غیر اشباع تشکیل شده است، که بیشتر آن ها از اسیدهای اولئیک و لینولئیک تشکیل شده است.

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین گیاهی می باشد. میزان پروتئین از ۲۲ تا ۳۰ درصد از کل کالری این محصول می باشد. فراوان ترین پروتئین موجود در بادام زمینی، آراشین و کوناراچین می باشد که می تواند برای بعضی افراد به شدت حساسیت زا باشد.

مغز بادام زمینی منبع خوبی برای پروتئین رژیم غذایی است. آمینو اسید های موجود در بادام زمینی، برای رشد و سوخت و ساز بدن بسیار ضروری می باشند.

۱۰۰ گرم بادام زمینی حدود ۸۵٪ از RDI نیاسین را تأمین می کند که به سلامتی و بهبود جریان خون به مغز کمک می کند.

مزیت خوردن بادام زمینی در كاهش وزن

مطالعات نشان می دهد که خوردن بادام زمینی ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد و با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.

بادام زمینی منبع خوبی از فسفر است. ماده معدنی که در رشد و نگهداری بافت های بدن نقش اساسی دارد. این محصول، دارای مقادیر زیادی از منیزیم می باشد. منیزیم یک ماده معدنی ضروری  برای رژیم غذایی می باشد. منیزیم موجود در بادام زمینی، شما را در برابر بیماری قلبی محافظت می کند. همچنین این ماده موثر در بادام زمینی، به دلیل تعادل در بافت های بدن، از به وجود آمدن چربی های اضافه جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن در افراد چاق می شود.

عوامل مختلفی، بادام زمینی را به عنوان ماده غذایی مناسب برای کاهش وزن بدل می کنند:

بادام زمینی، میزان مصرف غذا را کاهش می دهد.

محتوای بالای پروتئین و چربی اشباع نشده و اشباع شده در بادام زمینی، باعث افزایش کالری سوزی می شود.

بادام زمینی منبع فیبر غذایی نامحلول است و این امر باعث کاهش وزن در افراد می شود. بدن انسان، برای هضم چربی بادام زمینی، نیاز به فعالیت زیادی دارد و سوخت و ساز بدن بالا می رود و در نتیجه کالری زیادی سوزانده می شود. جذب این خشکبار در بدن، همراه با آزاد شدن ”دوپامین” نمی باشد و چاقی ایجاد نمی کند. دوپامین، باعث افزایش اشتها در بدن می شود.

فندق سرشار از آنتی اکسیدان برای بدن

فندق سرشار از آنتی اکسیدان برای بدنآنتی اکسیدان ها موادی هستند که می توانند از آسیب یا کاهش سلول های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری و محافظت کنند. رادیکال های آزاد، مواد زائد تولید شده توسط سلول ها هستند. اگر بدن نتواند رادیکال های آزاد را به طور مؤثر پردازش و حذف کند، ممکن است استرس اکسیداتیو ایجاد شود.

این استرس می تواند به سلول ها و عملکرد بدن آسیب برساند. رادیکال های آزاد همچنین به عنوان گونه های اکسیژن فعال (ROS) شناخته می شوند.

فندق برای بدن، مانند سایر آجیل ها، سرشار از مواد مغذی هستند و از نظر پروتئین، چربی ها، ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مفید می باشند. فندق مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند. آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر استرس محافظت می کنند،

فراوان ترین آنتی اکسیدان موجود در فندق به عنوان ترکیبات فنولی شناخته شده است. ثابت شده است که فندق، به کاهش کلسترول خون و التهاب کمک می کند. آن ها همچنین می توانند برای سلامت قلب و محافظت در برابر سرطان مفید باشند.

یک مطالعه ۸ هفته ای نشان داد که خوردن فندق بدون پوست، استرس اکسیداتیو را در مقایسه با عدم خوردن فندق، به میزان قابل توجهی کاهش داده است. اکثر آنتی اکسیدان های موجود، در پوست مغز فندق متمرکز شده اند.

به نظر می رسد محتوای بالای اسیدهای چرب، فیبرهای غذایی، آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و منیزیم موجود در فندق، به تعادل فشار خون کمک می کند. به طور کلی، خوردن ۲۹ تا ۶۹ گرم فندق در روز، به بهبود پارامتر های سلامت قلب کمک زیادی می کند.

طی تحقیقاتی در کشورمان مشخص شد که مصرف آجیل، علی الخصوص فندق، باعث افزایش اسپرم و بهبود کیفیت اسپرم موجود در بدن می شود. البته این موضوع، فقط شامل افراد سالم و بارور می شود.

داشتن یک رژیم غذایی غنی از فندق

بسیاری از افرادی که دچار افزایش وزن می باشند، اغلب با رژیم های غذایی سخت، به بدن خود آسیب می رسانند. فندق منبع عالی و خوشمزه ای از مواد مغذی است که به راحتی می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. مصرف فندق و رژیم غذایی، ارتباط ناگسستنی با یک دیگر دارند. فندق از مواد مغذی خوبی برخوردار است. اگرچه کالری بالایی دارند، اما با مواد مغذی و چربی های سالم تهیه شده اند.

یک اونس (۲۸ گرم یا حدود ۲۰ هسته کامل) فندق حاوی موارد زیر می باشد:

کالری: ۱۷۶

کل چربی: ۱۷ گرم

پروتئین: ۴٫۲ گرم

کربوهیدرات: ۴٫۷ گرم

فیبر: ۲٫۷ گرم

ویتامین ۲۱٪

تیامین: ۱۲٪

منیزیم: ۱۲٪

مس: ۲۴٪

منگنز: ۸۷٪

چند مطالعه آزمایشی نشان داد که عصاره فندق می تواند، در درمان سرطان دهانه رحم، کبد، پستان و روده بزرگ مفید باشد. علاوه بر این، مصرف فندق ابتلا به سرطان روده را به شدت کاهش می دهد. همین امر باعث می شود، کسانی که دارای افزایش وزن می باشند و برای کاهش وزن نگران سلامتی خود هستند، با خیال آسوده فندق را مصرف کنند.

خوردن ۶۰ گرم فندق هر روز به مدت ۱۲ هفته، به کاهش علائم التهابی در افراد دارای اضافه وزن و چاق کمک می کند.

فندق ها را می توان به عنوان یک میان وعده سالم یا به عنوان یک ماده غذایی، در بسیاری از رژیم های غذایی به کار برد.

بالاترین غلظت آنتی اکسیدان ها در پوست فندق می باشد. فندق های پوست کنده شده می توانند، برای تهیه آرد برای پخت یا تهیه کره فندق، یک ماده مغذی مفید باشند.

این محصول، همچنین مکمل عالی برای کیک ها یا پر کردن بستنی ها و سایر دسر ها به شمار می رود. فندق منبع خوبی از فیبر رژیم غذایی است. خوردن مقدار زیادی فیبر باعث تحریک منظم روده ها و جلوگیری از یبوست می شود.

دستورالعمل های رژیمی بهداشتی توصیه می کند که، زنان در سنین ۳۱ تا ۵۰ سال، ۲۵٫۲ گرم فیبر در روز مصرف کنند. مردان در همین رده سنی باید روزانه ۳۰٫۸ گرم فیبر بخورند. یک وعده ۲۸ گرم فندق حاوی حدود ۲٫۷ گرم فیبر غذایی است. مصرف کنندگانی که فندق بیشتری می خورند نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی دهند، دچار کاهش وزن خواهند شد.

مصرف فندق و بهبود حساسیت به انسولین

مصرف فندق و بهبود حساسیت به انسولینشاید هنگامی که به موضوع فندق و انسولین اشاره می کنیم، فواید این خشکبار خوشمزه برای انسولین، در ذهن شما شکل بگیرد.

انسولین هورمونی است که وظیفه ورود گلوکز در خون به سلول ها را دارد و انرژی لازم برای عملکرد آن ها را فراهم می کند. فقدان انسولین، نقش اساسی در پیشرفت دیابت دارد. لوزالمعده، در پشت معده است که منبع اصلی انسولین در بدن می باشد. شاخه سلول های لوزالمعده باعث تولید این هورمون می شوند و مقدار آن را بر اساس میزان قند خون در بدن تعیین می کنند. اگر سطح انسولین خیلی کم یا زیاد باشد، قند خون بیش از حد بالا یا پایین می شود. اگر حالت قند خون پایین یا بالا ادامه یابد، ممکن است مشکلات جدی در سلامت بدن ایجاد کند.

فندق از نظر فیبر، ویتامین E و منیزیم بسیار سرشار است. فندق به کاهش کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند و در محافظت از دیابت بسیار موثر می باشد.

مطالعات نشان می دهد که مصرف فندق، به کاهش قند خون کمک می کند.

در یک مطالعه، تأثیر فندق بر میزان قند خون در ۴۸ بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ بررسی شده است. بیماران حدود نیمی از فندق را به عنوان میان وعده مصرف می کردند. پس از یک هفته، میزان قند خون در بیماران، به طور چشمگیری کاهش یافته بود.

علاوه بر این، نشان داده شده است که اسید اولئیک، که اصلی ترین اسید چرب موجود در فندق است، اثرات مفیدی بر حساسیت به انسولین دارد. یک مطالعه دو ماهه نشان داد که یک رژیم غذایی سرشار از اولئیک اسید به طور قابل توجهی، قند خون و انسولین خون را کاهش می دهد.

هادی توانا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: هادی توانا

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09118435216

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: bia2hasti@

email icon ایمیل: haditavana1982@gmail.com

مجموعه توانا شما را به خرید بهترین انواع فندق دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید