مجموعه توانا شما را به خرید بهترین انواع فندق دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

بزرگ ترین سایت خرید و فروش بادام زمینی و فندق در ایران

آنچه در این مقاله می خوانید...

فندق میوه ای با طبع گرم و خشکمصرف فندق و تقویت قوای حنسیخوردن فندوق به عنوان پایین آورنده فشار خونتاثیر فندق بر درمان ناراحتی های پوستیمصرف بادام زمینی در دوران باردارینحوه تشخیص آلرژِی به بادام زمینیبادام زمینی منبع تامین کلسیم در بدن

فندق و بادام زمینی دو دانه گیاهی هستند که به عنوان خشکبار از طریق این مرکز که بزرگ ترین سایت خرید و فروش بادام زمینی و مویز بدون هسته در ایران است، ارائه شده و در دسترس مشتریان قرار می گیرد؛ این دانه های با ارزش سرشار از مواد مغذی هستند که برای سلامتی و پوست انسان مفید هستند و بسیاری از املاح و مواد معدنی مورد نیاز جسم را به خوبی تأمین می نمایند.

بزرگ ترین سایت خرید و فروش بادام زمینی و فندق در ایران

فندق میوه ای با طبع گرم و خشک

فندق میوه ای با طبع گرم و خشک فندق و بادام زمینی عمده معمولاً در مناطق کوهستانی کشورمان پرورش پیدا می کند و از نظر طب سنتی میوه ای با طبع گرم و خشک است؛ بیش از ۶۰ درصد ترکیبات فندق را روغن تشکیل می دهد که این روغن می تواند جسم انسان را تقویت کرده و به او توان و انرژی فراوانی ببخشد و همچنین به بهبود عملکرد معده و روده ها کمک شایانی نماید.

فندق با طبع گرم خود می تواند بسیاری از سموم موجود در بدن را دفع نماید و برای کسانی که از ریزش مو رنج می برند، ماده ای بسیار موثر باشد و با تقویت ریشه موها، از ریزش آن ها جلوگیری کند؛ شاید به سبب همین خواص است که بسیاری از شرکت های معتبر ایرانی اقدام به تهیه روغن فندق نموده اند و آن را برای کسانی که موهای کم پشتی دارند و مدام با ریزش موهای خود مواجه هستند فراهم نموده اند.
یکی از مهم ترین خواص موجود در فندق فسفر است که می تواند برای سلول های مغز انسان بسیار مفید بوده و در اثر استفاده از این میوه خوشمزه و عالی، قدرت یادگیری و تمرکز را به خصوص در کودکان و نوجوانان افزایش می دهد.
البته پزشکان همواره به کسانی که فعالیت های فکری زیادی دارند پیشنهاد می کنند که حتماً در طول روز و به صورت منظم از فندق استفاده نموده و به این صورت کارایی مغز خود را چندین برابر افزایش دهند.

مصرف فندق و تقویت قوای حنسی

مطالعاتی که بر روی برخی از انسان ها به انجام رسید، نشان می داد مردانی که استفاده از آجیل و میوه هایی مانند فندق و پسته را به برنامه غذایی خود اضافه کرده بودند و در طول روز به صورت منظم از آن استفاده می کردند، میل جنسی آن ها افزایش یافته و قوای جنسی آن ها تقویت شده بود.
البته ذکر این نکته ضروری ست که طب سنتی و اسلامی از قرن های قبل تا کنون در مورد فواید استفاده از آجیل و به خصوص فندق در بالا بردن میل جنسی سخن گفته بودند و برخی از کسانی که مصرف فندق را جزو میان وعده های غذایی خود قرار داده بودند، به نتایج چشمگیری در این زمینه دست پیدا کردند.
در واقع می توان گفت سبک زندگی غلطی که این روزها بسیاری از انسان ها برای خود به وجود آورده اند، مصرف سیگار، مشروبات الکلی و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می تواند بر روی کارکرد غدد جنسی افراد اثر گذاشته و در آن ها بی میلی به وجود آورد.
اما میوه هایی مانند فندق و پسته به سبب دارا بودن آنتی اکسیدان های قدرتمند و سایر املاح و مواد معدنی باعث بهبود عملکرد سیستم جنسی انسان شده و پس از گذشت مدتی که به صورت منظم از آن ها استفاده شد، موجب تقویت قوای جنسی شده و این مشکل را به خوبی برطرف می نمایند.

خوردن فندوق به عنوان پایین آورنده فشار خون

خوردن فندوق به عنوان پایین آورنده فشار خونسبک زندگی غلط، استفاده از مواد خوراکی که فاقد هر گونه ارزش غذایی هستند و همچنین استرس هایی که ممکن است در طول روز با آن ها سر و کار داشته باشیم، باعث شده است که برخی از انسان ها به بیماری فشار خون دچار شوند.
این بیماری اگر به خوبی کنترل نشود می تواند باعث بروز مشکلات فراوانی شده و عملکرد قلب و مغز را تحت الشعاع قرار دهد.
به غیر از داروهای شیمایی که معمولاً پزشکان برای درمان این بیماری تجویز می کنند، اما برخی از مواد غذایی طبیعی و خشکبار نیز هستند که مصرف مداوم و روزانه آن ها می تواند به کاهش فشار خون کمک شایانی نموده و بسیاری از بیماران را به سوی مسیر سلامتی سوق دهد.
فندق یکی از این میوه های شفابخشی ست که معمولاً پزشکان و متخصصان تغذیه مصرف آن را به عنوان یک پایین آوردنده فشار خود به بیماران خود پیشنهاد می نمایند.
فندق در ترکیبات خود مواد معدنی بسیار زیادی دارد، اما یکی از مهم ترین آن ها منیزیم است؛ پزشکان در تحقیقات خود ثابت کرده اند که خوردن فندوق می تواند در حدود ۴۶ میلی گرم منیزیم به بدن انسان برساند که این موضوع می تواند موجب کاهش خون شود و به این صورت به سلامتی قلب کمک شایانی نماید.

از جمله ترکیبات فندق که موجب تنظیم فشار خون انسان می شود، شامل پارمترهای زیر هستند:

  • منیزیم
  • پتاسیم
  • اسیدهای چرب
  • فیبر
  • ویتامین E
  • انواع آنتی اکسیدان ها

با توجه به موارد ذکر شده، می توانیم به این نتیجه برسیم که فندق دانه ای است که نه تنها عطر و طعم فوق العاده ای دارد، بلکه از تمامی عواملی که می توانند در سلامت قلب انسان نقش عمده ای داشته باشند برخوردار است.
به همین سبب است که همواره کارشناسان تغذیه تاکید می کنند برای برخورداری از تمامی خواصی که در میوه فندق وجود دارد، سعی کنید در فواصل مشخصی از روز بین ۲۹ تا ۶۹ گرم فندق مصرف کنید و به این صورت سبک زندگی خود را بهبود بخشیده و از قلب خود در برابر انواع بیماری ها و آسیب ها مراقبت نمایید.

تاثیر فندق بر درمان ناراحتی های پوستی

این روزها تاثیر فندق برای درمان ناراحتی های پوستی به خوبی به اثبات رسیده است و بسیاری از انسان ها برای درمان مشکلات پوست و موی خود روی به استفاده از این میوه با ارزش آورده اند.
در این قسمت به برخی از موارد استفاده فندق که تاثیر شگفت انگیزی بر روی پوست انسان دارد اشاره می کنیم:

  1. فندق با خواص بی نظیر خود می تواند عروق پوست را تنگ کرده و باعث کشیدگی آن شود؛ این موضوع می تواند برای کسانی که در رژیم های غذایی به سر می برند بسیار مفید و موثر باشد، چرا که گاهی اوقات کم کردن وزن می تواند باعث شل شدن و افتادگی پوست گردد، اما اگر در برنامه غذایی روزانه خود استفاده از فندق را بگنجانیم، می تواند از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری نموده و به مرور زمان آن را صاف و کشیده نماید.
  2. اگر مقداری از روغن به دست آمده از فندق را با یک پنبه تمیز بر روی پوست خود قرار دهیم، مانند یک لایه بردار قدرتمند عمل کرده و می تواند بسیاری از آلودگی ها و سلول های مرده روی پوست را از بین برده و دوباره آن را لطیف و شاداب نماید، شاید همین موضوع سبب شده است که بسیاری از شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، در ترکیب کرم ها و برخی از صابون های خود از فندق استفاده نمایند.
  3. اگر یک قاشق چای خوری روغن فندق را با یک قاشق چای خوری روغن جوانه گندم مخلوط کرده و هر روز آن را روی پوست بمالید، می تواند به مرور زمان بسیاری از چین و چروک های ریزی که روی پوست به وجود آمده اند را از بین برده و جوانی را با خود به همراه آورد.
  4. استفاده از ماسک هایی که توسط روغن فندق تهیه شده اند، می تواند به درمان پوست چرب کمک کرده و مانع از به وجود آمدن جوش های سرسیاهی شود که در اثر چربی زیاد پوست روی سطح آن به وجود می آید.

مصرف بادام زمینی در دوران بارداری

مصرف بادام زمینی در دوران بارداری بادام زمینی یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه ای است که در جهان وجود دارد و به سبب این که قیمت آن بسیار مناسب تر از دیگر میوه های خشک موجود در آجیل است، مصرف بیشتری نیز در میان انسان ها دارد؛ گفته می شود ارزش های تغذیه ای که در بادام زمینی وجود دارد، مانند گردو است و شما با مصرف آن می توانید بسیاری از خواص موجود در گردو را به جسم خود هدیه دهید.
مصرف بادام زمینی نه تنها برای کودکان و بزرگسالان بسیار مفید است، بلکه زنان باردار نیز می توانند از تمامی خواص آن برخوردار شده و توسط آن به رشد بهتر جنین خود کمک نمایند.
البته پزشکان می گویند اگر شخصی دچار آلرژِی به بادام زمینی است، باید در دوران بارداری از مصرف آن اجتناب نماید تا مشکلی برای جنین او به وجود نیاید، همچنین زیاده روی در مصرف این ماده غذایی با ارزش ممکن است برای جنین در حال رشد انسان نیز آلرژی ها و حساسیت هایی را به وجود بیاورد، بنابراین پیشنهاد می شود در هنگام بارداری مصرف بادام زمینی را در برنامه غذایی خود بگنجانید، اما تعادل را در هنگام استفاده از آن رعایت کنید.

یک زن باردار، در دورانی بارداری به منابع بسیار غنی از پروتئین های گیاهی نیاز دارد که می توان آن ها را از طریق مصرف انواع میوه های خشک و آجیل به دست آورد، بادام زمینی نیز یکی از مهم ترین دانه هایی ست که سرشار از پروتئین است و مصرف آن بخش زیادی از نیاز انسان به پروتئین های گیاهی را برآورده می نماید.
همچنین مادران بارداری که در این دوران زود خسته می شوند و انرژی خود را از دست می دهند، می توانند با استفاده از فندق، پسته، بادام زمینی و گردو، دوباره توان و انرژی خود را به دست آورده و خستگی را در جسم و جان خود از بین ببرند.

نحوه تشخیص آلرژِی به بادام زمینی

بادم زمینی با وجود این که منبع غنی از مواد مغذی را درون خود نهفته دارد و می تواند بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و املاح مورد نیاز جسم انسان را برای او فراهم نماید، اما با این وجود برخی از افراد هستند که نسبت به آن حساسیت دارند و مصرف بادام زمینی می تواند از نظر جسمی برای آن ها مشکلاتی را به وجود آورد.
شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که بروز آلرژی و حساسیت در بادام زمینی به این سبب است که سیستم ایمنی بدن در تشخیص خود اشتباه می کند و پروتئین های موجود در بادام زمینی را به عنوان آلرژی تشخیص می دهد و شروع به مبارزه با آن ها می کند که این موضوع می تواند به عنوان یک حساسیت و آلرژی در جسم انسان خود را نشان دهد.

از جمله مهم ترین نشانه هایی که نحوه تشخیص آلرژِی به بادام زمینی را برای انسان آسان می کنند عبارتند از:

  • آبریزش بینی
  • به وجود آمدن نشانه هایی بر روی پوست؛ مانند قرمزی و یا متورم شدن آن
  • احساس سوزش و خارش در گلو
  • به هم ریختن سیستم گوارش بدن و به وجود آمدن مشکلاتی مانند اسهال و استفراغ

برخی از افراد می گویند برای این که متوجه شوید آیا به بادام زمینی آلرژی دارید یا خیر، قبل از مصرف مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و اگر در روی پوست اثری از قرمزی و التهاب مشاهده نمودید نشان دهنده آن است که دچار حساسیت به بادام زمینی هستید.
هر چند به غیر از انجام این کار، شما با خوردن یک یا چند عدد بادام زمینی، متوجه واکنش هایی که جسم شما شروع به نشان دادن می کند خواهید شد و از حساسیت بدن خود نسبت به این ماده غذایی باخبر می شوید.

بادام زمینی منبع تامین کلسیم در بدن

بادام زمینی منبع تامین کلسیم در بدنبه غیر از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی که در وجود این دانه کوچک و خوشمزه نهفته شده است، می توان گفت بادام زمینی منبع کلسیم در بدن است و می تواند به بهترین شکل ممکن کلسیم مورد نیاز جسم انسان را فراهم نموده و به این صورت به استحکام استخوان ها و دندان ها کمک شایانی نماید.
پزشکان همواره تاکید می کنند کودکانی که در سن رشد هستند و باید استخوان های آن ها به بهترین شکل ممکن استحکام پیدا کند، باید حتماً از منابع غذایی استفاده نمایند که بتواند به خوبی کلسیم مورد نیاز بدن آن ها را تامین نماید و البته این منابع در شیر و لبنیات به وفور یافت می شوند؛ اما اگر کودک شما تمایلی به مصرف شیر و پنیر از خود نشان نمی دهد می توان از سایر مواد غذایی کلیسم مورد نیاز جسم آن ها را فراهم نمود که یکی از بهترین آن ها بادام زمینی می باشد.

بادم زمینی طعم بسیار خوشایند و عالی دارد و می تواند گفت تمامی کودکان آن را دوست دارند، بنابراین اگر مشاهده کردید که کودک شما یا خودتان هیچ گونه حساسیتی به بادم زمینی ندارید، می توانید در برنامه غذایی روزانه خود و خانواده تان به صورت منظم از بادم زمینی استفاده کرده و به این صورت سبب تحکیم استخوان های جسم خود شوید.
شایان ذکر است که دندان ها نیز می توانند از فواید بی نظیر موجود در بادام زمینی بهره برده و استحکام آن ها نیز افزایش پیدا کرده و کمتر در معرض پوسیدگی و خراب شدن قرار بگیرند.

هادی توانا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: هادی توانا

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09118435216

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: bia2hasti@

email icon ایمیل: haditavana1982@gmail.com

مجموعه توانا شما را به خرید بهترین انواع فندق دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید