مجموعه توانا شما را به خرید بهترین انواع فندق دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

خرید انواع بادام زمینی و فندق ترد و تازه به صورت مستقیم

آنچه در این مقاله می خوانید...

مصرف فندق و کاهش سطح کلسترول مضرفندق منبع خوبی از فیبر رژیمیفندق بعنوان یک میان وعده خوشمزهخوردن فندق باعث افزایش تعداد اسپرممصرف بادام زمینی و رفع پوکی استخوانخواص بادام زمینی برای مغزبادام زمینی منبع سرشار از پتاسیم

مغز میوه های گیاهی یکی از غنی ترین مواد مغذی موجود در طبیعت هستند. این دو میوه غالباً در مقادیر خرده در آجیل فروشی ها  دیده ایم. این مغزها جزء محبوب ترین مغزهای آجیلی هستند فندق و بادام زمینی و پسته خام فله ای دو نماینده بسیار عالی از این مغز ها هستند. همه ما کم و بیش با این دو تا مغز میوه آشنایی داریم. خرید این دو محصول در ایران از فروشندگان و تولیدکنندگان به صورت مستقیم صورت می شود.

از مزایای این نوع خرید می‌توان به صرفه اقتصادی بالا و خرید با قیمت پایین تر اشاره کرد. متقاضیان خرید بادام زمینی و فندق و پسته گلستان ۴۵۰ گرمی صادراتی به صورت مستقیم می توانند آنها را به صورت آنلاین از فروشگاه های فروش این دو محصول خریداری نمایند. فروش این دو مغز میوه به صورت ترد و تازه و به صورت آنلاین می‌تواند زمینه تجارت ویژه آنها را فراهم کند.

خرید انواع بادام زمینی و فندق ترد و تازه به صورت مستقیم

مصرف فندق و کاهش سطح کلسترول مضر

مصرف فندق و کاهش سطح کلسترول مضر

 

کلسترول از مواد
مغذی مورد نیاز سلول های بدن می باشد کلسترول
یک مولکول چربی می باشد که در دیواره سلولهای انسانی باعث انعطاف پذیری آنها
می شود.

 بدن انسان به وسیله کبد و سلول های روده همیشه در
حال تولید کلسترول است تا استحکام و انعطاف پذیری سلول ها از دست نرود.

 کلسترول ها مواد غیر قابل در خون هستند و بنابراین
با جریان خون به وسیله ناقل های پروتئینی منتقل می شوند. این ناقل ها در اصطلاح پزشکی
به لیپو پروتئین معروف هستند.

 لیپو پروتئین ها به دو دسته ال دی ال و  ‏اچ دی ال
تقسیم می شوند. نوع ال دی ال کلسترول بد
و نوع دیگر به کلسترول خوب معروف است. کلسترول بد با ایجاد پلاک به دیواره سلول
ها چسبیده و باعث تنگ شدن رگ ها می شود. کلسترول خوب خون این کلسترول های بد را از
دیواره رگ ها جدا و آنها را به کبد انتقال می دهد و به این ترتیب رگ‌های خونی و به
ویژه شریان های قلبی از خطر گرفتگی و تنگ شدن مصون می مانند.

فندق از جمله
مغز های میوه می باشد که دارای چربی های از نوع اسید چرب غیر اشباع می باشد. این اسیدهای
چرب غیر اشباع در دسته کلسترول خوب یا اچ دی ال
به حساب می آیند و به این طریق با مصرف این میوه سرشار از کلسترول خوب می توان
به جنگ کلسترول های بد رفته و پلاک های ایجاد شده بر روی رگهای خونی را از بین برد.

 بنابراین فندق به عنوان یکی از مغز های میوه که می
تواند باعث کاهش کلسترول های بد در خون  شده
و به طور مستقیم باعث سلامت رگ های خونی و به ویژه رگ های قلبی شود در سلامت قلب نقش
مهمی داشته باشد. به عبارتی فندق و کلسترول خوب آن می تواند خطر ابتلا به نارسایی های قلبی را به شدت کاهش دهد.

فندق منبع خوبی از فیبر رژیمی

مغز فندق طبیعت گرم و تر دارد. از نظر مواد مغذی مانند پروتئین، فسفر و ویتامین های گروه ب بسیار غنی است. مهم ترین ویژگی این مغز داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع می‌باشد که برای سلامت قلب بسیار مفید است.

در میان محصولات زراعی و باغی کمتر محصولی را می‌توان یافت که به اندازه فندق از ارزش غذایی بالایی برخوردار باشد. از خصوصیات بسیار بارز این مغز میوه داشتن میزان بالایی فیبر می باشد. این محصول سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم و پتاسیم بوده و به غیر از ارزش تغذیه ای دارای طعم و مزه خوبی نیز است. در این چا به اختصار به بیان اهمیت فیبر و نقش آن در سلامتی بدن انسان می پردازیم.

فیبرها در واقع الیاف پلی ساکاریدی هستند که جزء کربوهیدرات ها محسوب می شوند منتها قابلیت هضم بسیار پایینی توسط سیستم یا دستگاه گوارشی انسان دارند. فیبرها به ظاهر جزء بی‌ارزش غذا محسوب می‌شوند چون نه قابلیت تولید انرژی دارند ‏و نه فاقد هرگونه ماده مغذی دیگر هستند. اما برعکس فیبرها از جمله مواد بسیار با ارزش برای دستگاه گوارش انسان محسوب می شوند.

فیبر موجود در فندق موجب می شود که چربی های اضافی بدن سوزانده شوند. وجود فیبر در دستگاه گوارش باعث راحت شدن حرکات روده ای می شوند و به خاطر این ابتلا به یبوست به شدت کاهش می‌یابد. فیبر باعث می‌شود مواد غذایی که وارد دستگاه گوارش و به خصوص روده ها می شوند توسط آنها متوقف شده تا مواد مغذی موجود در غذا به خوبی و به صورت کامل جذب گردند و تنها مواد اضافی و فاقد ارزش غذایی باشند که از بدن دفع می گردند.مصرف فیبر باعث می‌شود که کسانی که به دیابت مبتلا هستند  احساس سیری نمایند و به این ترتیب غذای کمتری مصرف کرده در نتیجه میزان قند خون آنها بالا نمی رود.

فندق به عنوان یک میوه با ارزش دارای مقادیر بسیار بالایی فیبر می باشد و به این ترتیب در واقع مغز فندق منبع فیبر رژیمی خوبی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها همچون دیابت مصرف روزانه آن ضروری به نظر می‌رسد.

فندق بعنوان یک میان وعده خوشمزه

فندق بعنوان یک میان وعده خوشمزه

مزایای بسیار زیادی که میوه فندق برای درمان بسیاری از بیماریها و کمک به سلامت بدن به شکل های مختلف از جمله سلامت دستگاه گردش خون و قلب ایفا می کند این میوه دارای طعم و مزه بسیار خوبی است.

فندق به عنوان یکی از آجیل های بسیار خوشمزه در همه مغازه ها آجیل فروشی  وجود دارد این میوه همانند بسیاری از میوه های دیگر ممکن است مرغوب یا نامرغوب باشد. میوه های مرغوب فندق از نظر اندازه یکنواخت بوده و به همین خاطر شکستن آنها و استفاده از مغز آنها راحت می باشد. فندق های ریز برای استفاده جهت چندان مناسب نیستند زیرا در مصرف خانگی شکستن آنها و بسیار مشکل بوده و باعث می شود که مغز آنها خرد شود.

از فندق به عنوان یک میان وعده خوشمزه می توان استفاده کرد چون از نظر انرژی و سایر مواد غذایی می تواند احتیاجات غذایی را در بین دو وعده غذایی به خوبی تامین کند؛ علاوه بر این یک آجیل بسیار خوشمزه برای مهمانی ها و دور هم بودن ها می باشد.

استفاده از این میوه به عنوان یک میان وعده محدودیت سنی ندارد و از بچه های کم سن و سال تا کهنسالان می‌توانند آن را مصرف نموده و از مزایای فراوان آن بهره مند شوند.

فندق خوشمزه به تنهایی و یا در کنار مغز ها می تواند به عنوان یک میان وعده ارزشمند در رژیم غذایی ما جایگاه مهمی داشته باشد.

خوردن فندق باعث افزایش تعداد اسپرم

فندق‌ها از جمله مغز میوه هایی می باشند که مواد مغذی بسیار با ارزشی از جمله عناصر معدنی و ویتامین ها را دارند.

 از جمله این عناصر معدنی می‌توان به عنصر سلنیوم اشاره کرد. سلنیوم یکی از عناصر مهم در تولید اسپرم های سالم و پر تحرک بوده و وجود آن باعث افزایش سطح هورمون تستسترون می شود. این هورمون به طور مستقیم در افزایش سطح باروری نقش دارد. بنابراین فندق با داشتن عنصر سلنیوم به میزان بالا باعث افزایش میزان باروری می‌گردد.

 یکی دیگر از این مواد مغذی که در باروری و به ویژه حفاظت سلول های اسپرم از رادیکال‌های آزاد که موجب نابودی اسپرم ها می شوند نقش دارد ویتامین ای می باشد. این ویتامین از دسته آنتی اکسیدان ها بوده و با حفاظت از سطح غشای سلول های اسپرم از رادیکال های آزاد، مانع وارد آمدن آسیب به آنها می شود. بنابراین ویتامین ای موجود در فندق به طور مستقیم باعث افزایش سلول های اسپرم سالم و در نتیجه افزایش باروری می گردد.

 تحقیقات نشان داده است که خوردن فندق به تعداد روزانه هفت عدد در روز به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع که در ساختار غشای سلولهای اسپرم نقش محافظتی دارند و باعث انعطاف پذیری غشاء می شوند در کنار ویتامین ای و سلنیوم موجود در فندق، موجب افزایش تعداد اسپرم و قدرت تحرک بالای آنها  می‌شوند.

مصرف بادام زمینی و رفع پوکی استخوان

مصرف بادام زمینی و رفع پوکی استخوان

از دیگر از مواد مغذی موجود در بادام زمینی عناصر معدنی منیزیم و فسفر می باشند. این دو عنصر برای استحکام بافت استخوان های و دندانها بسیار لازم و ضروری می باشد و به این طریق نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند.

 همچنین از دیگر موجود در بادام زمینی می‌توان به کلسیم اشاره کرد کلسیم از عناصر مهم تشکیل دهنده استخوان های بدن است وجود اسیدهای چرب غیر اشباع در بادام زمینی نقش مهمی در جذب عنصر کلسیم دارند وجود هر دو ماده مغذی یعنی اسید چرب و کلسیم در این میوه یکی از امتیازات اختصاصی این نوع آجیل می باشد.

 از دیگر مواد مغذی موجود در این میوه می توان به ویتامین k اشاره کرد ویتامین k در واقع باعث جذب بیشتر عنصر کلسیم از مواد غذایی خورده شده می شود بنابراین این ویتامین به شکل غیر مستقیم در استحکام بافت استخوانی و جلوگیری از پوکی استخوان نقش دارد.

بادام زمینی به عنوان یک مغذی میوه بسیار مغذی که مجموعه‌ای از عوامل تشکیل دهنده و استحکام دهنده بافت استخوانی را با هم دارد.

 بنابراین بادام زمینی به عنوان یک میوه مغذی استخوان ساز به خصوص برای کودکان که بافت استخوانی آنها هنوز استحکام لازم را پیدا نکرده است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 علاوه بر این مصرف این آجیل خوش طعم باعث می‌شود که احتمال پوکی استخوان کاهش یابد و بنابراین مصرف آن برای همه سنین بسیار مفید است.

در نتیجه بادام زمینی و پوکی استخوان رابطه مستقیمی با هم دارند به این شکل که با مصرف بادام زمینی در حد نرمال می توان از پوکی استخوان جلوگیری کرد.

خواص بادام زمینی برای مغز

بادام زمینی یک مغز میوه های بسیار با ارزش از نظر مواد مغذی می باشد. این میوه سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب غیر اشباع، ویتامین ها و عناصر معدنی می‌باشد.

 مصرف بادام زمینی به صورت روزانه می تواند به طور مستقیم در عملکرد مغز و حفاظت از آن نقش داشته باشد. وجود عنصر آهن در بادام زمینی موجب می شود که فرآیند انتقال اکسیژن از دستگاه تنفسی به سلول های بدن به خوبی انجام شود و به این ترتیب در سلامت دستگاه گردش خون نقش دارد.

 علاوه بر این بادام زمینی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع یا کلسترول خوب محسوب می‌شود و از رسوب پلاک کلسترول بد در شریان های خونی جلوگیری می‌کنند؛ رگ‌های مغزی نیز از این امر مستثنی نبوده و چنان چه مصرف اسیدهای چرب اشباع شده یا کلسترول بد به هر دلیلی بالا برود باعث رسوب پلاک ها در رگ‌های مغزی می شود و احتمال سکته مغزی بالا می رود.

 با مصرف روزانه بادام زمینی، کلسترول خوب بدن افزایش یافته و مانع از تشکیل پلاک‌های کلسترول بد شده و در نتیجه مانع تنگ شدن رگ های خونی می شود.

علاوه بر این مطالعات نشان داده است که بادام زمینی به دلیل خواص ضد التهابی و ضد اکسایشی آن که در نتیجه وجود ویتامین E در این آجیل است می‌تواند از بروز زوال عقل در سنین بالا جلوگیری می کند. همچنین مصرف بادام زمینی به صورت روزانه باعث تقویت سیستم ادراکی مغز تا ۶۰ درصد می شود.

بنابراین فواید بادام زمینی برای مغز بسیار بوده و استفاده از آن در رژیم غذایی حتی به عنوان میان وعده توصیه همه متخصصان تغذیه می باشد.

بادام زمینی منبع سرشار از پتاسیم

بادام زمینی منبع سرشار از پتاسیممطالعات نشان داده است که عنصر پتاسیم همراه با عناصر کلر و سدیم نقش بسیار مهمی در کنترل میزان آب بدن انسان دارد.

این عناصر باعث ایجاد تعادل میان اسید و باز در مایعات بدن می شوند و به این ترتیب در تعادل املاح و الکترون ها نقش بسیار مهم و حیاتی دارد. بادام زمینی از نظر مواد معدنی به ویژه پتاسیم بسیار غنی می باشد و مصرف آن می‌تواند در حفظ این تعادل نقش بسیار مهمی داشته باشد.

علاوه بر این پتاسیم موجود در بادام زمینی به ذخیره سازی قند خون در بدن انسان کمک زیادی می کند و کمبود این عنصر باعث می شود که ماهیچه ها دچار کمبود انرژی شده و اسید لاکتیک ترشح کرده که همین امر باعث احساس خستگی و کوفتگی در بدن می شود.

همچنین پتاسیم برای ایجاد رابطه بین نورون های عصبی لازم و ضروری است و بنابراین در حفظ تعادل دستگاه عصبی نقش مهمی دارد.

دریچه های قلبی از قسمتهای بسیار مهم قلب محسوب می‌شوند. پتاسیم با نقشی که در سلامت بافت ماهیچه‌ای ایفا می‌کند در سلامت قلب نقش حیاتی دارد.

بادام زمینی منبع پتاسیم بوده و وجود در جیره غذایی باعث جلوگیری از ایجاد ادم یا آب آوردگی زیر پوستی می شود. ادم به علت عدم تعادل مایعات در بخش های زیر پوستی ایجاد شده و وجود مقادیر مناسب پتاسیم به همراه دو عنصر کلر و سدیم مانع از ایجاد آن می شود.

بنابراین عنصر پتاسیم یکی از عناصر بسیار با ارزش موجود در بادام زمینی برای درمان یا جلوگیری از بسیاری عوارض بر هم زننده سلامت می باشد.

هادی توانا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: هادی توانا

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09118435216

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: bia2hasti@

email icon ایمیل: haditavana1982@gmail.com

مجموعه توانا شما را به خرید بهترین انواع فندق دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید