مجموعه توانا شما را به خرید بهترین انواع فندق دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

صادرات تخصصی بهترین بادام زمینی و فندق اعلا در ایران

آنچه در این مقاله می خوانید...

فندق دارای ویتامین ها و مواد معدنیفندق یک ماده طبیعی برای رنگ کردن موفندق حاوی فولات برای زنان باردارمصرف فندق و پاک سازی کلیهبادام زمینی منبع خوب تامین انرژیبادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالیمواد مغذی موجود در بادام زمینی

صادرات تخصصی بهترین بادام زمینی و فندق اعلا در ایران توسط شرکت های بازرگانی انجام می گیرد. محصولات خشکبار به دلیل کیفیت، تنوع بالا و همچنین فراوانی و قیمت مناسب آن در ایران، طرفداران بسیاری در بین کشور های دیگر دارد. مجموعه توانا با تجربه ای طولانی و بهره گیری از کادری مجرب و متخصص در امر تولید و صادرات بادام زمینی و پسته خام فله ای، سالیانه حجم بسیار بالایی از این محصولات را تولید و علاوه بر بازار ایران به بازار های جهانی نیز صادر می کند.

صادرات تخصصی بهترین بادام زمینی و فندق اعلا در ایران

فندق دارای ویتامین ها و مواد معدنی

فندق دارای ویتامین ها و مواد معدنیفندق از انوع آجیل و پسته گلستان ۴۵۰ گرمی صادراتی است که دارای طعم و خواصی بی نظیر می باشد. فندق دارای ویتامین، پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز بدن است، مواد مغذی و چربی های مفیدی که به وفور در آن یافت می شوند تضمین کننده سلامت بدن می باشد.

فندق را می توان به اشکال مختلف مصرف نمود که رایج ترین شیوه های مصرف به صورت فندق تازه و خشک آن هم به صورت خام و بو داده طرفداران بسیاری دارد.

در صنعت غذا نیز از این دانه بی نظیر در تولید انواع فراورده های خوراکی استفاده می شود. معمولا از این دانه به صورت خام و بو داده در تولید انواع شکلات استفاده می شود و به غذا ها، چاشنی ها، شیرینی ها و دسر ها افزوده می گردد، همچنین از این دانه کره، آرد و روغن تولید می شود که مصارف فراوانی دارد.

از خواص بی شمار فندق می توان به صورت خلاصه به موارد زیر اشاره نمود:

  • کنترل دیابت: دارای مقادیر فراوانی مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، کلسیم، سدیم، پتاسیم و آهن است که مصرف آن در بیماران دیابتی به کنترل قند خون کمک شایانی می کند.
  • تقویت عمومی بدن: به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان، سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و از بروز سرطان جلوگیری می کند.
  • تقویت دستگاه گوارش: مقوی روده، معده و کبد می باشد و با تنظیم عملکرد دستگاه گوارش باعث دفع سموم بدن می گردد.
  • تنظیم فشار خون: مصرف مستمر فندق از ایجاد فشار خون بالا جلوگیری می کند.
  • مسکن سرفه: نرم کننده ریه می باشد و برای درمان سرفه و سینه درد بسیار مفید است.
  • تقویت مغز: به دلیل دارا بودن فسفر مغز را تقویت می کند و مصرف آن در افرادی که کار های فکری انجام می دهند بسیار نافع است.

فندق دارای طبیعتی گرم و خشک است و حاوی انواع ویتامین شامل ب۶، زینک و فولات می باشد، همچنین مملو از چربی های غیر اشباع، امگا۶ و امگا۹ است که به سلامت قلب و مغز کمک نموده و برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی بسیار مفید می باشد.

فندق دارای ویتامین ای بوده و مصرف روزانه آن نیمی از ویتامین ای مورد نیاز بدن را تأمین می کند، همچنین دارای ویتامین های آ و سی می باشد که این دو آنتی اکسیدان قوی از ایجاد چین و چروک پوست و پیری زودرس جلوگیری به عمل می آورد.

فندق یک ماده طبیعی برای رنگ کردن مو

در فندق به صورت طبیعی رنگ وجود دارد، به همین دلیل  در صنایع آرایشی برای تولید رنگ مو از فندق استفاده می کنند. از فندق می توان به عنوان یک رنگ موی طبیعی برای ایجاد رنگ قهوه ای استفاده نمود.

برای تهیه رنگ مو، مقداری فندق پودر شده را با آب داغ مخلوط کرده تا خمیری نرم و روان به دست آید، پس از سرد شدن به مدت یک ساعت بر روی مو گذاشته و برای عملکرد بهتر می توان روی آن را با پلاستیک پوشاند و پس از یک ساعت سر را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو داده و خشک نمایید.

برای داشتن رنگ قهوه ای خوش رنگ و ماندگاری بالاتر می توان مقداری پودر قهوه نیز به خمیر اضافه نمود. فندق برای مو دارای خواص سرشاری می باشد که مواردی از آن در زیر ذکر می شود:

  • نرم کننده طبیعی: فندق باعث لطافت و نرمی مو های خشک و آسیب دیده شده، شوره، موخوره و خارش پوست سر را برطرف نموده و از مو در مقابل ترکیبات شیمیایی محافظت می کند.
  • تقویت مو: به علت دارا بودن انواع ویتامین و مواد معدنی از ریزش مو پیشگیری کرده و باعث تقویت و استحکام مو ها می گردد.
  • درخشندگی مو: باعث تغذیه و آب رسانی به مو شده و مو ها را شفاف و درخشان می کند.
  • افزایش رشد مو: پروتئین های موجود در فندق باعث استحکام و رشد مو شده و ضخامت مو را افزایش می دهد.

ماساژ دادن مو به وسیله روغن فندق باعث می شود،  آسیب هایی که در اثر عوامل مختلف مانند مواد شیمیایی موجود در شامپو ها، اشعه خورشید و مواد مضر موجود در آب درمان شده و مو ها سالم و شاداب گردند.

فندق حاوی فولات برای زنان باردار

فندق حاوی فولات برای زنان باردارفندق حاوی فولات می باشد که از مهمترین ویتامین های گروه ب است و مصرف صد گرم فندق در طی روز توسط زنان باردار از نقص لوله های عصبی در جنین جلوگیری می نماید.

این دانه سرشار از منیزیم، پتاسیم، آهن، فسفر، روی و کلسیم است که باعث استحکام استخوان ها و دندان های مادر شده و روند شکل گیری اسکلت نوزاد را تسهیل می بخشد.

  • کلسیم موجود در فندق فشار خون مادر را کاهش داده و خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد.
  • آهن موجود در آن از کم خونی مادر جلوگیری کرده و باعث اکسیژن رسانی مناسب به کودک می گردد.
  • منیزیم باعث سلامت سیستم عصبی مادر و جنین شده و از گرفتگی عضلات مادر جلوگیری می کند.
  • روی موجود در فندق باعث جذب آهن شده و به وزن گیری جنین کمک کرده و فشار خون مادر را در دوران بارداریو تنظیم می کند.
  • فسفر و پتاسیم فندق به رشد مغز جنین کمک کرده و با تأمین انرژی لازم از خستگی مادر در دوران بارداری جلوگیری می کند.

کمبود مواد معدنی در بدن زنان باردار باعث بیخوابی، خستگی، سردرد، عصبانیت، افزایش اشتها، کاهش ایمنی بدن، درد مفاصل و کمر درد می گردد که با مصرف فندق و تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن از این عوارض جلوگیری به عمل می آید.

مصرف فندق و پاک سازی کلیه

مصرف منظم فندق هنگام صبح و قبل از خوردن صبحانه کلیه ها را پاک سازی و سم زدایی نموده و در درمان سنگ کلیه بسیار مفید می باشد، همچنین خوردن روزانه پانزده عدد فندق به درمان سنگ کلیه کمک شایانی می کند. فندق در رفع سوزش ادراری بسیار مفید بوده و باعث تقویت مثانه می گردد.

در طب سنتی به اثر فندق و کلیه سالم سفارش بسیاری شده است. سنگ کلیه در اثر غلظت کلسیم در مجاری ادراری به وجود می آید، همچنین فندق باعث می گردد کلسیم بوسیله خون و توسط اندام ها جذب گردد و در مجاری ادراری رسوب نکند و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری شود.

همچنین فندق از کم شدن آب بدن، ایجاد عفونت در کلیه ها و گرفتگی مسیر ادرار جلوگیری نموده و در نتیجه مانع از ایجاد سنگ کلیه می گردد. فندق از به هم پیوستن بلورهای نمکی که در ادرار به صورت طبیعی وجود دارند جلوگیری می کند.

بلورهای نمک موجود در ادرار گاهی به هم می پیوندند و به مرور زمان تشکیل سنگ هایی می دهند که می تواند تمام حفره کلیه را بپوشاند و باعث از کار افتادن کلیه گردد.

فندق از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند و برای کسانی که دارای سنگ کلیه هستند، مصرف مستمر فندق به خرد شدن سنگ و دفع آن از طریق مجاری ادرار کمک زیادی می کند. از پوست تازه و برگ فندق نیز برای ساخت قطره های آب کننده سنگ کلیه استفاده می شود.

بادام زمینی منبع خوب تامین انرژی

بادام زمینی منبع خوب تامین انرژیبادام زمینی سرشار از ویتامین و مواد مغذی است به همین دلیل یک منبع خوب برای تأمین انرژی محسوب می گردد. این دانه خوراکی دارای مقادیر زیادی پروتئین، فیبر و چربی های مفید است که در بدن به آهستگی سوخت و ساز می یابد و به مرور انرژی تولید شده را آزاد کرده و در اختیار بدن می گذارد به همین دلیل یک منبع انرژی دائمی و پایدار به حساب می آید.

بادام زمینی سرشار از ویتامین های گروه ب است که این گروه وظیفه تأمین انرژی بدن را بر عهده دارند همچنین آهن، روی، منیزیم و پتاسیم موجود در آن منبع خوبی برای تولید انرژی محسوب می گردند.

این دانه خوراکی انواع آنتی اکسیدان مانند منگنز، مس و سلنیوم را دارا می باشد که برای حفظ سلامتی و سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است.

بادام زمینی منبع انرژی است به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران قبل و بعد از تمرینات ورزشی از بادام زمینی برای عضله سازی و تأمین انرژی لازم برای انجام تمرینات خود استفاده می کنند، همچنین بادام زمینی باعث بهبود متابولیسم بدن ورزشکاران شده و ایجاد بافت های عضلانی را در آن ها سرعت می بخشد.

از فرآورده های بادام زمینی، کره بادام زمینی است که می توان آن را در وعده صبحانه مصرف نمود. کره بادام زمینی به عنوان یک انرژی زا طبیعی، می تواند در طی روز انرژی مورد نیاز جهت فعالیت های روزمره را برای بدن تأمین نماید.

بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی

بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی می باشد که می تواند با کمبود ریز مغذی های ناشی از تغذیه نامناسب مبارزه کرده و باعث تقویت سیستم عمومی بدن گردد. برای برخورداری از کلیه خواص بادام زمینی بهتر است این دانه با پوست مصرف گردد و یا از کره و آرد آن که به همراه پوست تولید می شود، استفاده نمود.

کره بادام زمینی سرشار از پروتئین و مواد مغذی است که می توان به منیزیم اشاره نمود. این ماده انرژی لازم جهت عضله سازی را فراهم نموده و با کنترل فعالیت های بیوشیمیایی بدن باعث بهبود عملکرد اعصاب می شود.

پروتئین های موجود در بادام زمینی و کره حاصل از آن نقشی بسیار اساسی در سلامت و تأمین مواد مغذی و انرژی مورد نیاز بدن را ایفا می کنند که در اینجا به تعدادی از این مواد اشاره می شود:

  • مس: سلول های قرمز خون را تولید و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید.
  • منگنز: فعالیت های عصبی و عملکرد مغز را کنترل می کند.
  • منیزیم: باعث سلامتی قلب و بهبود فعالیت های عضلانی بدن می شود.
  • فسفر: باعث استحکام استخوان ها و دندان ها می گردد.
  • نیاسین: به سلامتی سیستم گوارش و سلامت اعصاب کمک می کند و باعث تبدیل غذا به انرژی می گردد.
  • اسید فولیک: به بازسازی سلول های بدن کمک نموده و برای تولید سلول های جدید ضروری است.

بادام زمینی التهابات مزمن موجود در بدن مانند انواع روماتیسم را بهبود بخشیده و امگا ۳ و ۶ موجود در آن از ایجاد رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری به عمل آورده و از بروز انواع سرطان ها پیشگیری می نماید.

کسانی که با مصرف بادام زمینی دچار احساس درد در معده می شوند، بهتر است کره بادام زمینی را جایگزین نمایند که تمامی خواص دانه بادام زمینی را دارا می باشد. هنگام تولید کره بادام زمینی از نوع پوست دار آن استفاده می شود به همین دلیل خواص کره آن بسیار بیشتر است.

مواد مغذی موجود در بادام زمینی

مواد مغذی موجود در بادام زمینیمواد مغذی بادام زمینی بسیار متنوع و زیاد است به همین دلیل به
بادام زمینی لقب بمب انرژی داده اند. از مزایای این دانه خوراکی دارا بودن
مقدار کمی کربوهیدرات است که باعث می گردد کالری آن کم بوده و مصرف آن موجب
اضافه وزن نگردد.

بادام زمینی منبع بسیار خوبی از انواع ویتامین
ها، پروتئین ها و مواد معدنی می باشد که با مصرف روزانه آن انرژی و مواد
مورد نیاز بدن به مقدار بسیار زیادی تأمین می گردد. در میان انواع آجیل بادام زمینی بیشترین پروتئین را دارا می باشد.

چربی های غیر اشباع این دانه و همچنین وجود ویتامین ب۳ کلسترول مفید خون را افزایش داده و باعث بهبود عملکرد قلب می شود.

فیبر موجود در آن به سلامت دستگاه گوارش کمک نموده و این ماده در رژیم های غذایی بسیار مفید می باشد. ویتامین ای موجود در آن منبع آنتی اکسیدان می باشد و باعث سلامت سیستم عصبی و سلول های بدن شده و از سرطان پیشگیری می کند، همچنین از پیری زودرس و بیماری آلزایمر نیز جلوگیری به عمل می آورد.

آهن و فولات موجود در بادام زمینی کم خونی و ضعف عمومی بدن را بر طرف نموده و باعث استحکام استخوان بندی می گردد. منیزیم نیز عضلات را تقویت نموده و انرژی لازم برای بدن را تأمین می کند. پتاسیم در بادام زمینی به وفور یافت می شود که باعث کنترل فشار خون و ضربان قلب می گردد.

فسفر و کلسیم موجود در آن باعث تقویت استخوان ها شده و از ضعف و احساس خستگی جلوگیری می کند.

از فواید دیگر بادام زمینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باعث گشاد شدن رگ های خونی شده و از لخته شدن خون و سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند.
  • فیبر موجود در آن باعث پیشگیری از سرطان روده بزرگ می گردد.
  • از بروز سنگ کیسه صفرا پیشگیری می کند.
  • باعث افزایش شیر مادران شیر ده می گردد.
  • دوست دستگاه گوارش بوده و یبوست را بر طرف می نماید.
هادی توانا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: هادی توانا

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09118435216

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: bia2hasti@

email icon ایمیل: haditavana1982@gmail.com

مجموعه توانا شما را به خرید بهترین انواع فندق دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید